My virtual assistant
Image default
Financieel

Zelf een administratie opzetten

Een administratie opzetten is niet altijd even makkelijk, helemaal niet als het jezelf niet ligt. Een administratiekantoor in de omgeving van Hengelo kan daarbij uitkomst bieden. Een administratie begint vaak als eerste met het openen van een zakelijke rekening. Dit kan jezelf doen, of het administratiekantoor Hengelo doet dit voor jou. Met een zakelijke rekening is het veel duidelijker om te zien wat er bij is geschreven en wat er af is gegaan. Als je geen zakelijke rekening opent en het via je eigen persoonlijke rekening laat lopen, is het voor jezelf maar ook voor het administratiekantoor Hengelo vrij lastig, om te achterhalen wat zakelijke kosten waren en wat privékosten zijn geweest. Met een zakelijke rekening kun je in één oogopslag zien hoe je eigen onderneming ervoor staat. Vind je dit lastig, schakel dan een administratiekantoor Hengelo in. Zij nemen het werk uithanden en zo kan jij gewoon doorgaan met de bedrijfsvoering.

Zorg dat jezelf ook verstand hebt van administratie

Het is natuurlijk makkelijk om de administratie uit te besteden. Maar zorg er wel voor dat je er enige basiskennis van hebt. Ook is het erg belangrijk dat je bonnetjes, facturen en offertjes goed blijft bewaren. Administratiekantoren adviseren vaak om dit bij te houden in diverse mappen of ordners. In overleg met je administratiekantoor Hengelo kunnen zij dit natuurlijk ook voor jou doen, maar het is slimmer om dit zelf te doen. Zo sta je nooit voor verassingen. Er zijn verschillende documenten die je van de belastingdienst moet bewaren, soms wel 7 tot 10 jaar. Dit zijn onder andere de in- en verkoopfacturen, het grootboek waar alle facturen samenkomen en nog meer administratie, zoals debiteuren en crediteuren. Vind je dit moeilijk, vraag dan je administratiekantoor Hengelo om hulp, zij zijn hier in gespecialiseerd en helpen jouw maar al te graag.